26 lutego 2014

Zadania Poradni

Podstawowe zadania Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej wynikające z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych (Dz. U. z dnia 13 lutego 2013 r. Dz.U.2013.199).

  • diagnozowanie dzieci i młodzieży

    • określenia indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz indywidualnych możliwości psychofizycznych dzieci i młodzieży

    • wyjaśnienia mechanizmów ich funkcjonowania w odniesieniu do zgłaszanego problemu

    • wskazania sposobu rozwiązania tego problemu

  • udzielanie pomocy bezpośredniej uczniom oraz rodzicom

    • prowadzeniu terapii dzieci i młodzieży oraz ich rodzin

    • wspieraniu dzieci i młodzieży wymagających pomocy psychologiczno –pedagogicznej lub pomocy w wyborze kierunku kształcenia i zawodu oraz w planowaniu kształcenia i kariery zawodowej

    • udzielaniu pomocy rodzicom w rozpoznawaniu potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dzieci i młodzieży

    • rozwiązywaniu problemów edukacyjnych i wychowawczych

  • realizacja zadań profilaktycznych oraz wspierających wychowawczą i edukacyjną funkcję przedszkola, szkoły i placówki, w tym wspieranie nauczycieli w rozwiązywaniu problemów dydaktyczno-wychowawczych

  • wspomaganie przedszkoli, szkół i placówek

    • pomoc w diagnozowaniu potrzeb przedszkola, szkoły lub placówki

    • ustalenie sposobów działania prowadzących do zaspokojenia potrzeb przedszkola, szkoły lub placówki

    • zaplanowanie form wspomagania i ich realizację

    • wspólna ocena efektów i opracowanie wniosków z realizacji zaplanowanych form wspomagania

Skip to content